BilgiTim PαyŁaştıkçα ÇoğαŁαИ Tεk BiŁgi İçiŋ..
Sitemize HoşGeldiniz.

Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın 112
BilgiTim PαyŁaştıkçα ÇoğαŁαИ Tεk BiŁgi İçiŋ..
Sitemize HoşGeldiniz.

Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın 112
BilgiTim PαyŁaştıkçα ÇoğαŁαИ Tεk BiŁgi İçiŋ..
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


        BilgiTim PαyŁaştıkçα ÇoğαŁαИ Tεk BiŁgi İçiŋ..Hoşgeldiniz :
En son ziyaretiniz : Perş. Ocak 01, 1970
Mesaj Sayınız : 0

 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
EmRe
Administrator
EmRe


Mesaj Sayısı : 372
Tecrube Puanı : 6
Kayıt tarihi : 14/09/09
Yer : İn Dibi

Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın Empty
MesajKonu: Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın   Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın EmptyPerş. Kas. 05, 2009 5:11 pm

NADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM SİSTEMİ
Tarihçesi
--------------------------------------------------------------------------------
Türk yükseköğretim sisteminde 22.
yılını tamamlayan Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Sistemi, bir milyona
yaklaşan öğrencisi ve 600 bini aşan
mezununa uzaktan eğitim yoluyla yüksek öğrenim
sağlamanın yanı sıra özel
projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim
sorunlarının
aşılmasında vazgeçilmez bir rol
üstlenmektedir.

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi,
ülkemizde çağdaş anlamda uzaktan
eğitim modeli ile yeni ihtiyaçların
karşılanması konusunda hızla
harekete geçebilen çok esnek bir yapıya, güçlü bir
organizasyona sahiptir. Uluslararası düzeyde
işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelen Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, sahip
olduğu teknik alt yapı, kalite düzeyi yüksek ve
verimli çalışabilen üretken insan
kaynağı ile kendini sürekli yenileyerek
uyguladığı uzaktan eğitim
modeli ile Türk Yükseköğretim Sisteminde ülkemizde
yükseköğretim alanında birçok ilkleri ve
yenilikleri uygulamaya koymaktadır. Bu yönü ile
dünyanın mega üniversiteleri arasında yer
almaktadır.




Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ülkemizde
yüksek öğrenim talebini karşılamada
sağladığı kapasite
yanında milli eğitim, sağlık,
ilahiyat, tarım, polis, jandarma, kara, deniz ve hava
komutanlıkları personeline yönelik önlisans, lisans
tamamlama ve lisans eğitimlerini uzaktan eğitim
modeli ile sürdürmektedir. Ayrıca Anadolu Üniversitesi
Türkiye ekonomisi ve iş yaşamına
sağladığı geniş
ölçekli katkılarla saygınlık
kazanmış ve uluslararası rekabette
başarılara imza atmış sektör
temsilcisi kuruluşlara yönelik insan
kaynağı geliştirme projeleri
aracılığıyla toplumumuzun
eğitim düzeyinin artmasına büyük katkıda
bulunan çağdaş bir eğitim kurumudur.

Açıköğretim Sistemi eğitim
yaptığı toplam 34 programıyla,
ulusal sınırları aşarak, Kuzey
Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve 6 Batı Avrupa
ülkesinde yaşayan Türk vatandaşlarına
eğitim hizmetini çağdaş uzaktan
eğitim sistemi ile götürüyor. Bugün Türkiye’de
üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin
yaklaşık % 40’u Anadolu Üniversitesi
öğrencisi ve Açıköğretimli...

Bunların bir kısmı;
koşulları gereği örgün
eğitime devam etme olanağı bulunmayan
öğrenciler. Açıköğretim, bu yönüyle,
fiziksel, işitme ve görme engeline sahip
vatandaşlar yanında cezaevlerinde hükmünü
tamamlamaya çalışan
vatandaşlarını da göz ardı
etmeden eğitimde fırsat
eşitliğini her koşulda
sağlıyor olmanın
ayrıcalıklı ve haklı gururunu
yaşıyor.

6 Kasım 1981 tarihinde yürürlüğe giren ve Türk
Yükseköğretimini yeniden düzenleyen 2547
sayılı kanunun 5. ve 12. maddeleri, Türk
Üniversitelerine “Sürekli ve Açıköğretim yapmak”
hakkını
tanımıştır. Daha sonra bu
görev bilimsel birikim, akademik deneyim, nitelikli insan
kaynağı ve uluslar arası standartlarda
teknik/teknolojik altyapıya sahip olan Anadolu
Üniversitesi’ne 20 Temmuz 1982’de çıkartılan 41
sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile
verilmiştir. Mevcut İletişim Bilimleri
Fakültesi bünyesinden doğan Açıköğretim
Fakültesi böylece ülke düzeyinde uzaktan öğretim hizmeti ile
görevlendirilmiştir.

1981 yılında Türkiye’de yüksek öğrenime
olan talep 420 bin iken, üniversitelere girebilen öğrenci
sayısı 54 bin dolayındaydı.
Yani o dönemde var olan üniversiteler talebin
yaklaşık % 13’ü
karşılayabiliyordu. Öte yandan eğitim
teknolojisindeki gelişmeler, eğitimin
duvarların dışına
taşınması düşüncesini,
uzaktan eğitim modelini zorunlu
kılıyordu. Bu düşünceler uygulamaya
dönüştü ve Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Fakültesi 1982-83 öğretim
yılında, yüksek eğitimde yüksek
standartlarda fırsat eşitliği ilkesiyle
ve açıköğretim sistemiyle eğitim veren
ilk fakülte olarak hizmete başladı. İlk
yıl İktisat ve İş
İdaresi lisans programlarına, 29.500
öğrenci kaydolması,
Açıköğretim Sistemiyle yüksek öğrenim
ihtiyacının ve talebinin
boyutlarını açıkça ortaya koyuyordu.
1982-1993 yılları arasında Türkiye’de,
Anadolu Üniversitesi’nin sunduğu
Açıköğretim’e olan talep hızla
arttı. Bu yıllar arasında sadece
İşletme ve İktisat Lisans
Programları ile yetinilmedi. Milli Eğitim
Bakanlığı ile imzalanan protokol
gereğince yaklaşık 200 bin
öğretmene önlisans ve lisans tamamlama
olanağı sunuldu. Ayrıca, KKTC’den de
Açıköğretim programlarına
öğrenci kaydına başlandı.
Sağlık Bakanlığı
ile yapılan protokol gereğince iki
yıllık Ebelik, Hemşirelik ve
Sağlık Teknikerliği Ön Lisans
Programları; Tarım ve Köy
İşleri Bakanlığı ile
yapılan protokol gereğince iki
yıllık Tarım ve Veterinerlik Önlisans
Programları açıldı. 1987
yılında Batı Avrupa Projesi adı
altında Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde
yaşayan Türk vatandaşlarına yönelik
lisans ve önlisans programları uygulanmaya
başlandı.

1993 yılında Açıköğretim
Sistemi, 496 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile
günün eğitim gereksinimlerine göre yeniden
yapılandı. İktisat ve
İşletme programları dört
yıllık İşletme ve
İktisat Fakültelerine dönüştürüldü. Bu Kanun
Hükmünde Kararname’ye göre Açıköğretim Fakültesi
ise, açıköğretim sistemi ile ilgili kitap,
radyo-tv programları, bilgisayar, akademik
danışmanlık, organizasyon,
sınav ve her türlü öğrenci işleri gibi
servisleri vermekle yükümlü
kılınmış ve önlisans, lisans
tamamlama, lisans ve her türlü sertifika
programlarını yürütmekle
görevlendirilmiştir.

1993-1997 yılları arasında
Açıköğretim bünyesinde kurulan Sosyal Bilimler, Ev
İdaresi, Büro Yönetimi, Halkla İlişkiler
gibi 17 önlisans programı geliştirildi. Daha
önceden ÖSYM tarafından yapılmakta olan
Açıköğretim sınavları 1996
yılından itibaren Anadolu Üniversitesi
tarafından yapılmaya başlandı.
1998 yılından itibaren ise
değişen teknolojik koşullar ve
özellikle eğitim gereksinimlerinin
farklılaşmasıyla başta
internet olmak üzere çağdaş iletişim
teknolojilerinin çok daha yoğun olarak
kullanıldığı ve
Açıköğretimi klasik işlevlerinin
ötesine taşıyan yapılanmalarla birlikte
yeni bir dönem başladı.

Türk yükseköğretim sistemi ve Üniversitemiz
açısından son derece önemli olan
Açıköğretim Sistemi 1998
yılından itibaren klasik amaçların
ötesine geçirildi ve bu değişimin
gerektirdiği etkin bir yönetsel yapıya
kavuşturuldu. Bu yönde Anadolu Üniversitesi’nin tüm
akademik, teknik ve idari birimleri Açıköğretim
Sistemine etkin bir şekilde katkı
sağlayabilir hale getirildi. Diğer yandan bu
sistem içinde eğitim yapan fakülteler arasında
iletişim ve işbirliği daha etkin ve
verimli düzeye kavuşturuldu. Oluşturulan proje
grupları ile Türkiye’de Açıköğretim
Sistemi ile açılacak yeni eğitim
alanları tanımlanarak, yaşam boyu
eğitime fırsat sağlandı.
Böylelikle çağdaş bilgi ve iletişim
teknolojilerinden daha yoğun ve yaygın biçimde
yararlanıldı ve eğitim
programları tasarımlanarak uygulanmasına
başlandı.

1998 yılından itibaren uzaktan eğitim
yöntemiyle hizmet sunan İşletme, İktisat
ve Açıköğretim Fakültelerinin akademik
programları yeniden
yapılandırıldı. Önlisans ve
lisans dersleri arasındaki tekrarlar giderildi; içerikler
gözden geçirildi. Tüm kitaplar uzaktan eğitimdeki
çağdaş gelişmelere paralel olarak
yeniden tasarımlandı, yazıldı
ve basıldı; kitapların içeriği
ile paralel olacak şekilde TV eğitim
programları yenilendi; CD-Rom’lar üretildi.
Açıköğretim Sistemine öğrenci
alımında kontenjan
kısıtları
kaldırıldı. 1998 öğretim
yılından itibaren TRT 4’ten, öğrencileri
bilgilendirmek ve motivasyonlarını
arttırmak amacıyla Üniversitemizden Haberler isimli
haber programı eğitim-öğretim dönemi
süresince akademik takvime uygun olarak yayınlanmaya
başladı. 1998 yılında Ankara
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin akademik
sorumluluğunda İlahiyat Önlisans Programı
açıldı. Fakültemizin http://www.aof.anadolu.edu.tr adresinde bulunan internet sitesi, öğrencilerin hizmetine sunuldu.
1999 tarihinde ise öğrencilerin sınavlara daha
etkin hazırlanmalarını
sağlamak amacı ile İnternet
Tabanlı Deneme Sınavları
uygulaması başlatıldı. Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi,
üniversitelerle kurduğu işbirliği
çerçevesinde karasal hatlar üzerinden ve uydu
bağlantılı olarak Videokonferans
ortamı oluşturuldu. 1999
yılından başlayarak ara sınav,
yıl sonu sınavı ve bütünleme
sınavı öncesinde TRT 4’ten bir hafta banttan, bir
hafta da canlı olarak Sınava
Hazırlık Programları
yayınlanmaya başlandı. 1999
yılında İletişim Merkezi,
öğrencilerin her türlü soru, sorun ve önerilerini
aktarabileceği bir merkez olarak kuruldu.

2000 yılında Milli Eğitim
Bakanlığı ile
işbirliği yapılarak
Açıköğretim Fakültesinde Okul Öncesi ve
İngilizce Öğretmenliği Lisans
Programları açıldı.
2001-2002 öğretim yılında ülkemizde ilk
kez internete dayalı Bilgi Yönetimi Önlisans
Programı eğitim-öğretime
başladı. Yine aynı öğretim
yılında gelişen koşullara
uyum sağlamak, kendini farklı alanlarda
geliştirmek isteyen örgün bölümde okuyan ve halen bir yüksek
öğretim programına kayıtlı
olan ya da mezunlara yönelik olarak ikinci öğretim
olanağı veren İkinci Üniversite
uygulaması başlatıldı.
Açıköğretimin, örgün yüksek öğretime
entegrasyonunu sağlamak amacıyla YÖK ile birlikte
gerçekleştirilen Dikey Geçiş uygulaması
başladı.

Yine 2002-2003 Öğretim yılında
öğrencilerimizin daha
başarılı olabilmeleri için internet
üzerinden ve CD ile alıştırma
yazılımlarının üretimine
başlandı.

2003-2004 Öğretim yılında Jandarma ve
Polis Önlisans Meslek Eğitimi Programlarıyla,
Jandarma Genel Komutanlığındaki
astsubaylarımızın ve Emniyet Genel
Müdürlüğünde görev yapan polislerimizin eğitim
düzeylerini yükseltmek amacıyla önlisans eğitimi
programları başlatıldı.

2004-2005 öğretim yılında ise Kara, Hava
ve Deniz Komutanlıkları Personeline Önlisans
eğitimi verilmektedir. Bu bölümlerde okuyan
öğrenciler için lisans tamamlamalarına yönelik
çalışmalar yapılmaktadır.

Açıköğretim sistemi İşletme
Fakültesi, İktisat Fakültesi ve
Açıköğretim Fakültesinden
oluşmaktadır





Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın Icon1










Öğretim Ortamları

--------------------------------------------------------------------------------

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de uzaktan eğitim sürecinde öğrenme
genellikle öğrenci merkezli olarak sürdürülmektedir. Bu nedenle de
hazırlanan tüm öğretim materyalleri biçim ve içerik açısından
öğrencinin kendi kendine öğrenmesini sağlayacak şekilde
tasarlanmaktadır. Açıköğretim sisteminde bugün ders kitapları,
televizyon programları, akademik danışmanlık hizmetleri, e- öğrenme
hizmetleri ve video konferans uygulamaları ana öğretim materyallerini
oluşturmaktadır. Sistemde buna ek olarak sınav ve öğrenci destek
hizmetleri de yer almaktadır.

BASILI MATERYALLER


--------------------------------------------------------------------------------
Uzaktan eğitimde ders kitabı tasarımı, yazımı, basımı ve dağıtımı hem
çok zaman almakta, hem de bilgi, beceri, deneyim ve çok güçlü bir
teknik altyapı ile uzman bir ekibi gerektirmektedir. Ders kitabı
yazımında en önemli süreç, öğrenme içeriğinin belirlenmesinden sonra
öğrenciyi çok iyi tanıyıp onun öğrenme durumlarının saptanmasıdır.
Öğrencinin kendi kendine öğrenmesinde etkili ve verimli bir materyal
olan ders kitabı düşünceleri, kavramları, olguları tam, doğru ve
anlaşılır biçimde tümevarım yöntemiyle ileten, biçimsel (renk, şekil,
büyüklük, çizim ya da fotoğraf) açıdan çeşitli özelliklere sahip bir
öğretim aracıdır. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde temel
öğretme-öğrenme aracı olan ders kitapları 1982’den beri uzaktan eğitim
tekniğine göre ve öğrencinin kendi kendine öğrenmesini sağlayacak
şekilde planlı ve örgütlü bir çalışma sonucunda hazırlanmaktadır.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde kullanılan ders kitapları,
alanında deneyimli ve uzman bilim adamları, editör, eğitim
teknologları, televizyon editörü, sanat danışmanları, dil ve
ölçme-değerlendirme uzmanları tarafından tasarlanıp yazılmaktadır.
Açıköğretim sisteminde tamamlanan 20 yıllık süreçte kitap yazımına
ilişkin geleneksel tasarım ilke ve yöntemleri kullanılmış, 1999
yılından bu yana yeniden yapılanmaya gidilerek yeni bir tasarım grubu
oluşturulmuştur. Yine bu tarihten itibaren bütün önlisans ve lisans
programlarına ait kitapların ders içerikleri gözden geçirilmiş ve
kitapların yeniden yazım süreci başlatılmıştır. Öğrencinin kendi
kendine çalışmasını sağlayacak şekilde düzenlenen ders kitapları,
çağdaş eğitim teknolojisi yöntemleri doğrultusunda, internet ve
televizyon programlarıyla uyumlu olarak basılıp öğrencilere
ulaştırılmaktadır. Bugüne kadar yeniden tasarımlanarak yayım ve basımı
gerçekleştirilen kitapların sayısı 500’ü aşmıştır. Anadolu Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Sisteminde her yıl yaklaşık 5 milyon kitap öğrencilere
ulaştırılmaktadır. Kitap yazımları alanlarında uzman 1000‘in üzerinde
öğretim üyesinin yazarlığında ve editörlüğünde gerçekleştirilmektedir.
RADYO VE TELEVİZYON PROGRAMLARI


--------------------------------------------------------------------------------
Uzaktan Eğitim Sistemi’nde basılı materyalleri destekleyen Televizyon
ve Radyo programları, yaratıcı süreçler sonucunda gelişmiş teknik
olanaklar işe koşularak eğitim teknologları ve deneyimli teknik ekibin
işbirliği ile üretilmektedir.

Televizyon ve radyo programları hazırlanırken, basılı malzeme içinden
televizyon ya da radyoda sunulabilecek konular, program
koordinatörleri, editör, senaryo yazarı ve yönetmen, işbirliğiyle
belirlenmektedir. Bundan sonraki aşamalar, senaryo yazımı, programların
yapımı ve yayınlanmasıdır.

Açıköğretim Fakültesi’nin kuruluşundan bugüne kadar lisans, önlisans ve
lisans tamamlama programlarına yönelik olarak hazırlanan televizyon
programı sayısı yaklaşık 5000’dir. TRT’nin 4. kanalında yayınlanan
televizyon ders programlarında 508 öğretim üyesi görev almıştır. Yılda
24 hafta, haftada 37 saat ve yılda 888 saat televizyon yayını
yapılmaktadır. Programlar yılda en az iki kez yayınlanmaktadır.

Radyo Programlarımız TRT Radyo 1’den yayınlanmaktadır. Yayınlanan radyo programlarının sayısı ise 400’dür.


CANLI YAYINLAR


--------------------------------------------------------------------------------
1999 yılından başlayarak ara sınav, yıl sonu sınavı ve bütünleme sınavı
öncesinde TRT 4’ten bir hafta süreyle banttan, bir hafta da canlı
olarak Sınava Hazırlık programları yayınlanmaya başlanmıştır. Uzaktan
eğitim sistemi içinde yer alan İşletme, İktisat ve Açıköğretim
Fakülteleri öğrencilerinin ara, final ve yıl sonu sınavlarına daha iyi
hazırlanmaları amacıyla başlatılan sınava hazırlık canlı yayın
programlarına 0-800’lü hatlar ile katılan öğrenciler, en çok
zorlandıkları soru ve konular hakkında ilgili dersin öğretim
elemanından bire bir bilgi almaktadır. Böylelikle, Açıköğretim
Sisteminde televizyonla etkileşimli (interaktif) eğitim olanağı
uygulamaya geçirilmiş ve üniversitemiz ulusal yayın ağında canlı yayın
yapan ilk üniversite olmuştur.


ÜNİVERSİTEMİZDEN HABERLER


--------------------------------------------------------------------------------
Uzaktan öğretim sistemi ile öğrenim gören öğrencilerimizin kurum ile
iletişimlerini sağlamak, üniversitemizde gerçekleştirilen çeşitli
etkinlik ve haberleri duyurmak, öğrencilerin üniversiteleri ve
fakültelerini daha iyi tanımalarını sağlamak amacı ile 1998 yılında
Üniversitemizden Haberler adı ile bir uygulama başlatılmıştır. TRT 4
ekranlarından 15 günde bir yayınlanan programlar 10 dakikadan oluşmakta
ve eğitim-öğretim süresi boyunca sürdürülmektedir.
VİDEOKONFERANS


--------------------------------------------------------------------------------
Uzaktan eğitim sisteminde kullanılan bir diğer öğretim bileşeni Video
konferanstır. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi,
üniversitelerle kurduğu işbirliği çerçevesinde karasal hatlar üzerinden
ve uydu bağlantılı olarak video konferans ortamını oluşturmuştur ve ilk
denemesini 1997 yılında gerçekleştirmiştir. 1999’da Kazakistan’daki
Ahmet Yesevi Uluslararası Türk Kazak Üniversitesi’nin Ekonomi bölümünde
öğrenim gören öğrenciler pazarlama derslerini video konferans tekniği
ile Eskişehir’den, Üniversitemizden aldılar. 20004-2005 öğretim yılında
ise Video konferans uygulaması ile KKTC’de haftada 18 saat Akademik
Danışmanlık dersleri yürütülmektedir.



AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ


--------------------------------------------------------------------------------
Akademik Danışmanlık, Açıköğretim Sistemi’nin en önemli unsurlardan
biridir. Bu yöntemle öğrenciler, anlayamadıkları konuları öğretim
üyelerine yüz yüze danışarak kavrayabilir, diğer öğrencilerle
etkileşerek, öğrendiklerini pekiştirirler. Türkiye’de bir çok
üniversitenin destek verdiği bu hizmetin temel amacı, alanında uzman
öğretim üyeleri ile öğrencileri buluşturup, daha iyi öğrenmenin
sağlanması için öğrencilerle etkileşimi artırmaktadır Danışmanlık
Hizmetleri; 10 ders için toplam 72 merkezde, 600’ü aşkın öğretim
elemanı tarafından akşamları veya hafta sonlarında üniversite
kampüslerinde yürütülmektedir.
e-ÖĞRENME HİZMETLERİ


--------------------------------------------------------------------------------
Öğrencilerimizin, internet üzerinden istedikleri zamanda ve istedikleri
yerde ders çalışmalarını sağlayan bir dizi elektronik öğrenme
(e-Öğrenme) hizmetinden oluşmaktadır. Öğrencilerimizin e-Öğrenme
etkinliklerinden ücretsiz olarak 7 gün 24 saat yararlanmaları mümkündür.
SESLİ KİTAP


--------------------------------------------------------------------------------
Sadece görme engelli öğrencilere değil tüm öğrencilere yönelik olarak
2004-2005 öğretim yılında başlatılan sesli kitap projesi ile 1.
sınıflara ait 5 kitap seslendirilerek öğrencilerimizin hizmetine
sunulmuştur. Bu yılın sonuna kadar 2. ve 3. sınıflara ait 10 dersin
sesli kitabının hazırlanması planlanmaktadır. Projede profesyonel
seslendirme sanatçıları kitapları radyofonik bir biçimde seslendirmekte
ve ses efektleri ile kitaplar zenginleştirilmektedir. Kitaplar
öğrencilere CD, MP3 formatlarında sunulmakta ve e-öğrenme portalında
e-Sesli kitap olarak yayınlanmaktadır.
UZAK SINIFLARA İNTERAKTİF DERS UYGULAMASI


--------------------------------------------------------------------------------
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi 2003-2004 öğretim yılında
hayata geçirdiği Sanal Sınıf uygulaması ile İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programı öğrencilerine yönelik olarak interaktif bir uygulama
başlattı. Bu uygulama ile öğrenci ile öğretim elemanı arasında sanal
sınıf ortamında etkileşimli bir eğitimi gerçekleştirmektedir.














































Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.bilgitim.forum.st
EmRe
Administrator
EmRe


Mesaj Sayısı : 372
Tecrube Puanı : 6
Kayıt tarihi : 14/09/09
Yer : İn Dibi

Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın Empty
MesajKonu: Geri: Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın   Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın EmptyPerş. Kas. 05, 2009 5:14 pm

<tr valign="top"></tr>





Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın Icon1










e-Öğrenme Hizmetleri

--------------------------------------------------------------------------------

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde e-Öğrenme hizmetleri
İşletme, İktisat ve Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin televizyon ve
kitaplara paralel olarak bilgisayar etkileşimli ders çalışmalarını
sağlamak amacı ile 1994 yılında başlamıştır. Bilgisayarın eğitimde
kullanılmasının Türkiye’de en kalıcı ve yaygın uygulaması olan BDE
hizmetleriyle, öğrencilerimiz bilgisayar ve ders yazılımlarını
kullanarak bazı derslerini kendi öğrenme hızlarında ve etkileşimli
olarak çalışabilmektedirler. Çeşitli illerde açılan Bilgisayar Destekli
Eğitim Merkezleri’nde; bilgisayar, öğrenciler için konuyu tekrar
etmekten bıkmayan, yorulmayan; gerektiğinde sesi ile dersleri anlatan,
uyarı mesajları sayesinde, öğrenci ile birebir eğitim yapan özel bir
öğretmen görevini üstlenir.




Anadolu Üniversitesi tüm öğrencilerin internet erişimli bilgisayar
sahibi olmasını hedeflemektedir. Böylece Anadolu Üniversitesi,
Türkiye’nin bilgi toplumuna geçişinde öncü kurumlardan birisi olma
konumunu pekiştirecektir.

1999 yılından bu yana öğrencilerin sınavlara daha etkin
hazırlanmalarını sağlamak amacı ile İnternet Tabanlı Deneme Sınavları
uygulaması başlatılmıştır. Öğrenciler interaktif olarak uygulanan bu
hizmet ile bölümlerine göre ders seçimi yapmak kaydı ile yüzlerce
soruya ulaşabilmektedir. İnternet Tabanlı Deneme Sınavları için soru
bankasında 12 000 soru bulunmaktadır. Deneme sınavları değişen
kitaplara ve öğrenci sayısına göre güncellenmektedir.

İktisat, İşletme ve Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin internet
üzerinde istedikleri zamanda ve istedikleri yerde ders çalışmalarını
sağlayan bir dizi elektronik öğrenme hizmeti “Açıköğretim e-Öğrenme
Portalı” adı altında sunulmaktadır. Yıl boyunca 7 gün 24 saat internet
üzerinden ücretsiz olarak sunulan Açıköğretim e-Öğrenme Portalında
bulunan etkinlikler şunlardır:

Elektronik ders kitapları (e-Kitap)
Derslere ait video programları (e-Televizyon)
Alıştırma yazılımları (e-Alıştırma)
Deneme Sınavları (e-Sınav)
Akademik Danışmanlık Hizmetleri (e-Danışmanlık)
Sesli Kitaplar (e-Sesli Kitap)
Öğrenciler Açıköğretim e-Öğrenme Portalına http://eogrenme.aof.edu.tr
adresini kullanarak doğrudan erişebilirler. Öğrencilerimizin
Açıköğretim e-Öğrenme Portalında oturum açabilmeleri için, T.C. Kimlik
Numaralarını kullanmaları gerekmektedir.

e-Öğrenme hizmetlerinin Mayıs 2005'de kullanıma açılmasıyla birlikte
Kasım 2006 süresince, 7 milyon öğrenci e-Öğrenme portalından, yaklaşık
520 milyon kez yararlanmıştır. e-Sınav hizmetlerinden 15 milyon,
e-Alıştırma hizmetlerinden 7 milyon, e-Kitap hizmetlerinden 2 milyon,
e-Televizyon hizmetlerinden 2 milyon, e-Sesli Kitap hizmetlerinden de
330 bin kez yararlanılmıştır.

e-KİTAP


--------------------------------------------------------------------------------
2003-2004 öğretim yılında öğrencilerimize yönelik olarak başlatılan
e-Kitap uygulamasında, Açıköğretim Ders kitapları üniteler halinde
internette üzerinden PDF formatında yayınlanmaktadır. e-Kitap
uygulaması öğrencilerimiz kitapları ellerine ulaşmadan, internet
ortamında bulunan e-Kitap'lardan yararlanabilmektedir. e-Kitap
uygulaması kapsamında bu ders yılında 2724 üniteyi kapsayan 212
e-Kitap yayınlanmaktadır. Açıköğretim e-Öğrenme Portalı kapsamına
alınan e-Kitap hizmetinde PDF teknolojisinden Flash Paper teknolojisine
geçilmesiyle, PDF okuyucusu bulunmayan öğrenciler artık e-Kitaplardan
kolaylıkla yararlanabilmektedirler.



e-TELEVİZYON


--------------------------------------------------------------------------------
2003-2004 öğretim yılında e-Öğrenme hizmetlerimiz kapsamında
öğrencilerin derslere ait TV Programlarını bilgisayarlarına kaydederek
izleyebilmeleri olanağı sağlayan e-Televizyon hizmeti başlamıştır.
Öğrenciler, TRT4'te belirli tarih ve saatlerde yayınlanan ders
programlarına, internet aracılığıyla istedikleri yerden ve istedikleri
anda erişebilmekte ve bilgisayarlarına kaydettikleri videoları
izleyebilmektedirler. Öğrenciler bu hizmetlere T.C. Kimlik Numaraları
ile ulaşabilmektedir. e-Televizyon uygulamasında 163 derse ait 1196
ders programı yayınlanmaktadır.



e-ALIŞTIRMA


--------------------------------------------------------------------------------
Alıştırma Yazılımları Projesi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim
Sisteminin bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler
doğrultusunda, yeni bir eğitim ortamını, öğrencilerin hizmetine sunduğu
etkileşimli bir uygulamadır. 2003 yılında Genel Muhasebe dersinin
alıştırma yazılımının üretimi ile başlayan uygulama ile uzaktan öğretim
öğrencileri çoklu medya (TV video, audio, metin, grafik, animasyon)
ortamında etkileşimli olarak ders içeriklerini izleyerek, soru
örnekleri çözerek, kendilerini sınayarak bu uygulamaya
katılabilmektedirler. Geleneksel iletişim ortamlarıyla yeni iletişim
ortamlarını bütünleştiren ve etkileşimli bir çoklu ortam yaratan bu
yeni hizmet ile öğrenciler kitaplardaki ve televizyon programlarındaki
bilgiler doğrultusunda çok sayıda soru örneği çözerek, hem konuları
daha iyi kavrayıp daha iyi öğrenmekte hem de çok sayıda alıştırma
çözerek, sınavlara hazırlanabilmektedir.
Zengin içerikli eğitim yazılımı olarak da tanımlanan alıştırma
yazılımlarında şu anda sistemde 50 ders olmak üzere toplam 738 ünite
yayına girmiştir. Yapımı tamamlanan derslerle, 2004-2005 öğretim
yılında Açıköğretim sistemindeki bazı bölümlerde internet destekli
derslerin tüm derslere oranı yüzde 50’lerin üzerine çıkmıştır. Örneğin,
İşletme Fakültesi İşletme Bölümünde içinde bulunduğumuz öğretim yılında
derslerin yüzde 75’i internet ortamında yayınlanmaktadır. İktisat
Fakültesinin bölümlerinde bu oran yüzde 57 ile 64 arasında
değişmektedir. Turizm ve Otel İşletmeciliği, Muhasebe, Yerel
Yönetimler, Bankacılık ve Sigortacılık, Sağlık Kurumları İşletmeciliği
gibi iki yıllık Açıköğretim programlarında internet destekli derslerin
oranı yüzde 50 ile yüzde 68 arasında değişmektedir.

Açıköğretim Sistemindeki internete dayalı alıştırma yazılımları sunulan
içerik miktarı açısından Türkiye’nin en büyük e-Öğrenme projesidir.
İnternet üzerinden yayınlanan alıştırma yazılımlarına girmek isteyen
öğrencilerimiz hiçbir ek ücret ödemeden T.C. Kimlik Numaraları ile bu
hizmetimizden yararlanabilmektedir.




e-SINAV


--------------------------------------------------------------------------------
e-Sınav Hizmeti, Anadolu Üniversitesi'nin uzaktan öğretim gören
öğrencilerinin, örgün sınavlar öncesi kendilerini denemeleri ve başarı
durumlarını gerçeğe yakın biçimde ölçmeleri amaçlanarak hazırlanmıştır.
2005-2006 öğretim yılı için 127 derse ait 10 binden fazla sorudan
oluşan bir soru bankası yayına girmiştir.
e-Sınav uygulamak isteyen öğrencilerimiz hiçbir ek ücret ödemeden T.C.
Kimlik Numaraları ile bu hizmetimizden yararlanabilmektedir.




e-DANIŞMANLIK
--------------------------------------------------------------------------------
Açıköğretim öğrencilerinin yüz yüze akademik danışmanlık hizmetlerinin
bir benzeri internet ortamında da gerçekleşmeye başlamıştır. Alıştırma
yazılımlarına paralel olarak, öğrencilerin akademik danışmanlara,
dersleriyle ilgili soru sormalarına olanak tanıyan e-Danışmanlık,
2005-2006 öğretim yılında e-Alıştırma hizmeti olan 50 ders uygulamaya
girmiştir.
e-Danışmanlık almak isteyen öğrencilerimiz hiçbir ek ücret ödemeden
T.C. Kimlik Numaraları ile bu hizmetimizden yararlanabilmektedir.




e-SESLİ KİTAP


--------------------------------------------------------------------------------
e- Sesli Kitap uygulamasına 2005 yılında başlanmıştır. Bu uygulamadan
yalnızca görme engelli öğrenciler değil kitabı dinleyerek çalışmayı
tercih edecek bütün öğrenciler yararlanabilecektir. Kitaplar
profesyonel seslendirme sanatçıları tarafından radyofonik bir biçimde
seslendirilmekte ve ses efektleri ile anlatım zenginleştirilmektedir.
e-Sesli Kitap uygulamasında 9 derse ait 159 ders programı
yayınlanmaktadır.

























































Sınav Hizmetleri ve Organizasyonu


--------------------------------------------------------------------------------
Sınav organizasyonu kayıt ve kayıt yenileme işlemleriyle başlar. Kayıt
ve kayıt yenileme işlemleri bitirildikten sonra öğrencinin hangi
programa kayıtlı olduğu, hangi sınav merkezinde ve hangi derslerden
sınava gireceği ve öğrenim dönemi bittiğinde mezun olup olmayacağı gibi
çeşitli bilgiler kesin olarak belirlenmektedir.

Her yıl yeni programlar da dikkate alınarak, Anadolu Üniversitesi
Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi (AÜBAUM) tarafından her soru
kitapçığının hangi dersleri kapsayacağı ve bu derslerin kitapçıkta yer
alış sırası belirlenmekte ve Test Araştırma Birimine bir kitapçık
olarak iletilmektedir. Test Araştırma Birimi, bu bildirimden çok önce
her konulan yeni ders de dahil olmak üzere yer alan tüm dersler için
ham soruları ya kendi birimindeki alan uzmanlarına yazdırır, ya da
bunları ilgili soru yazarlarından alır. Daha sonra bunları manyetik
ortamda işlenmiş soru haline getirir ve kitapçık düzeninde kontrole
hazırlar.
Test Araştırma Birimi başlangıcından bugüne kadar soru bankası yazılımı
ve günün teknolojisine uygun bilgisayar donanımı ile donatılmıştır.
Kullanılan her soru öğrencilerin verdikleri cevaplara göre
değerlendirilir ve her bir sorunun güçlük değeri, ayrıcılık değeri vb.
parametreleri soru bankasına işlenir.
Test Araştırma Birimi’nin soru hazırlama süreci ile birlikte, öğrenci
kayıtlarını alan Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi sınav
hazırlama ve değerlendirme birimi öğrencileri, sorumlu oldukları
oturumlar bazında daha önceden illerden gelen bina ve salon bilgilerini
kullanarak sınıflara yerleştirir. Bu işlem tümüyle bilgisayar programı
kontrolünde yapılmaktadır.

Tüm bu işlemler yapıldıktan sonra programın çeşitli istatistiki
dökümleri hazırlanır. Bu istatistikler bir yandan matbaanın hangi
kitapçıktan kaç adet basacağını ve bu basılan kitapçıkların kaçar
adetlik kaçar paket şeklinde paketleneceğini, hangi salona, hangi kodlu
kitapçıktan, hangi sayıdaki paketçikten, kaç tane konulacağını
gösterirken aynı zamanda Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezinde
düzenlenen sınav evrakının nasıl düzenleneceğini gösterir. Ayrıca bu
istatistik ve organizasyon bilgileri, bilgisayarca dökülecek, etiket,
liste, tutanak, sınav test kâğıdı gibi dökümlerin de bilgilerini kapsar
ve onların doğru olarak üretilmesini sağlar.
Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde bir yandan sınav evrakı
dökülüp harmanlanırken, yerleştirme işleminin hemen sonunda üretilen
boş görevlendirme listeleri, il koordinatörlüklerine hem postalanmakta
hem de internet ortamında sunulmaktadır.

Bu arada Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi verilen istatistik
düzene uygun olarak her salonun sınav evrakı harmanlanıp, salon
poşetine yerleştirilmekte ve ağzı açık olarak kutulara istif
edilmektedir. Bu faaliyetler sürdürülürken, Üniversite üst yönetimi
sınav sırasında kurye veya üniversite temsilcisi olacakları belirler ve
bağlı bir birim bu bilgileri Bilgisayar Araştırma ve Uygulama
Merkezi’ne manyetik ortamda iletir.

Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezinde sınav organizasyonu yapılır
yapılmaz, öğrencilerin sınava giriş belgeleri hazırlanır, zarflanır ve
postaya verilerek bu bilgilerin anında manyetik ortamda Açıköğretim
Büroları’nın makinelerine aktarılması sağlanır. Açıköğretim Büroları
sadece kendisine kayıtlı öğrencilerin değil, tüm öğrencilerin
bilgilerine sahiptir. Herhangi bir nedenle sınava giriş belgesi eline
geçmeyen veya onu kaybeden öğrenci, bürosundan son ana kadar bu belgeyi
alabilir. Bu arada öğrenci kimliğini kaybeden öğrencilere o sınavda
geçerli olmak üzere sınava giriş belgesi de verilmektedir. Bürolar,
sınav öncesi ve sınav günleri sürekli açık ve görevdedir. Sınava giriş
belgeleri postalandığı gün internette de yayımlanır. Ancak öğrenci
sınava girebilmek için mutlaka kendisine postalanan veya bürosundan
sağladığı sınava giriş belgesini kullanmak zorundadır.

Her sınav döneminde her öğrenci yaklaşık olarak ortalama iki oturumda
sınava girmektedir. Dolayısıyla okunacak test kâğıdı öğrenci sayısının
yaklaşık iki katı olmaktadır.

Anadolu Üniversitesi olarak öğrencilerimizin başarılarını ölçmek üzere
tüm sınavlar kendi organizasyonumuzla gerçekleştirilmektedir.

Büro Hizmetleri

--------------------------------------------------------------------------------

Açıköğretim Fakültesi, ülkenin dört bir yanına ve ülke dışına yayılmış
binlerce öğrenciye büroları aracılığıyla ulaşıyor. Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Sisteminde öğrenci işlerini yürütme görevini üstlenen
bürolar, İşletme, İktisat ve Açıköğretim Fakültesi’ne kayıtlı
öğrencilerin her türlü öğrenci hizmetlerini merkeze gelmeden
yürütmelerini sağlamak amacı ile kurulmuştur.

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, kurulduğu 1982 yılında
29.445 öğrenci kitlesine hizmet verebilmek için öğrencilerin yoğun
olarak yaşadığı altı şehirde Açıköğretim büroları ve Eskişehir’de
Merkez Bürosu kurmuştur. Merkez büro, üniversite ve bürolar arasındaki
bilgi akışının koordinasyonunu sağlamak amacıyla oluşturulmuş ve
öğrencilere destek hizmeti sağlayan bir birimdir. Kuruluş yılından
itibaren, yıldan yıla artan öğrenci sayısı ile değişik illerde de
büroların açılması gündeme gelmiştir. 2005 yılı itibariyle, 80 şehir ve
Lefkoşa’da toplam 88 büro yaklaşık 1 milyon açıköğretim öğrencisinin
hizmetinde bulunmaktadır. Nüfus sayısının fazla olması ve uzaklık gibi
faktörler ise İstanbul ve Ankara gibi büyük illerde birden fazla büro
kurulmasını gerekli kılmıştır. Bu büroların 64 adedi üniversitenin
kendi mülküdür.

Açıköğretim Sistemiyle öğretim gören öğrenciler, Açıköğretim bürolarından şu hizmetleri alabilmektedirler:


Ders kitaplarının dağıtımı
Öğrenci belgesi
Askerlik tecil işlemleri
Not durum belgesi (Transkript)
Yeniden öğrenci kimlik kartını düzenlemesi
Kayıt silme
Önlisans yazısı, Önlisans diploması
Lisans ve Önlisans diplomasını kaybeden öğrencilere öğrenim belgesi verilmesi
Onur ve Yüksek Onur Belgesi
Öğrenci bilgilerinde değişiklik yapılması
Ayrıca son yıllarda meslek yüksek okullarında öğrenim gören öğrencilere
4 yıllık okullara girme ve örgün lisans eğitimi olan veya mezunlara
verilen ikinci üniversite hakkı sistemdeki öğrenci sayısını da
artırmaktadır. Bu tür olanaklarla Açıköğretim sistemine giren
öğrencilerin, kayıt ve kayıt yenileme gibi işlemleri de bürolar
tarafından yapılmaktadır. Merkez büro, diğer büroların verdikleri
hizmetlere ek olarak kayıt silmek, askerlik şubeleri, Emekli Sandığı
gibi kuruluşlara öğrencilerle ilgili belgeler göndermek, not durum
belgesi vermekle görevlidir.

1982 ve 1993 arasındaki dönemde bilgisayar sistemlerinin kullanımı
günümüzdeki kadar yaygın olmadığından bürolar, öğrencilere verecekleri
belgeleri merkez büro tarafından kendilerine gönderilen bilgilere göre
hazırlamaktaydı.

1994 yılında tüm büroların bilgisayarlara geçmesiyle öğrencilere
verilen hizmet süresi hızlandırıldı ve öğrenci bilgileri elektronik
ortamda büro bilgisayarlarına aktarıldı.

Bürolarda verilen öğrenci hizmetlerinin alanı 1997 yılından itibaren
teknolojik gelişmelerle birlikte daha da artırılarak, öğrencilerin
bulundukları illerde bir çok hizmeti almaları sağlandı.
Televizyon Yapım – Yayın (Televizyon Yayıncılığı)

--------------------------------------------------------------------------------

Açıköğretim Fakültesi’nde tüm radyo ve televizyon programları Radyo ve
Televizyon Yapım Merkezi’nde üretilmekte, TRT kanallarında banttan
(canlı sınava hazırlık programları hariç) yayınlanmaktadır. Profesyonel
yapım ve yayın sistemlerine sahip yapım merkezi iki adet stüdyo, analog
ve dijital kurgu sistemleri, iki ve üç boyutlu animasyon üretilebilen
iki adet elektronik grafik birimi, canlı yayın arabası, aktüel dış
çekim için kamera, ışık, ses ekipmanları, dijital ses stüdyosu, bant
çoğaltma ünitesi, dekor, makyaj birimlerinden oluşmaktadır.

Yapım merkezinde yönetmenden teknik ekibe kadar toplam 200’e yakın deneyimli, uzman ve eğitimli personel görev yapmaktadır.

Televizyon programları, isteyen öğrencilere bedeli karşılığında VCD ya
da DVD olarak da dağıtılmaktadır. Öğrencilere kayıt ve kayıt yenileme
dönemlerinde ücretsiz televizyon program yayın kitapçığı
dağıtılmaktadır. Ayrıca program yayın planı AÖF web sayfasında da
yayınlanmaktadır.

Batı Avrupa Programına kayıtlı öğrencilere televizyon eğitim programları CD olarak gönderilmektedir.

BDE – Yapım Yayın (İnternet Yayıncılığı)

--------------------------------------------------------------------------------

1989 yılında Açıköğretim Fakültesi bünyesinde kurulan Bilgisayar
Destekli Eğitim (BDE) Birimi’nde kuruluşundan bugüne kadar çeşitli
e-öğrenme uygulamaları tasarlanarak uygulamaya konmuştur. Bu
uygulamalardan başlıcaları Bilgisayar Destekli Akademik Danışmanlık
Merkezleri, Çokluortam Alıştırma Yazılımları, İnternete Dayalı Deneme
Sınavları, İnternete Dayalı Bilgi Yönetimi Önlisans Programı, İnternete
Dayalı Alıştırma Yazılımları, İnternet üzerinden yayınlanan elektronik
ders kitapları ve televizyon programları ile İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programının 3. ve 4. sınıflarına ait olan derslerin web ortamına
aktarılmasıdır.

Uygulamaların tümünün tasarımı, yayını, yayında olan derslerin ve
sunulan hizmetlerin bakımı BDE birimi tarafından yapılmaktadır. BDE
biriminde eğitim tasarımcısı, grafiker ve canlandırmacı olarak 20 tam
zamanlı uzman görev almaktadır. Ayrıca Anadolu Üniversitesi’nin çeşitli
fakültelerinde okuyan 50 öğrenci ses, grafik, canlandırma ve
gerçekleştirme konularında yarı zamanlı olarak BDE biriminde görev
yapmaktadır.

Eğitim yazılımı tasarım ve geliştirme sürecinde konu uzmanı, editör,
eğitim tasarımcısı, seslendirmeci ve canlandırmacı olarak Anadolu
Üniversitesinin çeşitli birimlerinde görevli 250’den fazla öğretim
elemanı da destek vermektedir.

Yapım sürecinde iki ses stüdyosu, bir video stüdyosu, bir test
laboratuarı ve bir çevrimiçi danışmanlık odası kullanılmaktadır.
Üretimi tamamlanan eğitim yazılımlarının yayını toplam 32 işlemci
barındırıan üç sunucu kümesi üzerinden yayınlanmaktadır. TTNET üzerinde
200 Mbps Metro Ethernet bant genişliğine sahip internet hatlarından
yayın yapılmaktadır. Ayrıca Üniversitenin 70Mbps kapasiteli ULAKNET
hatları da bu amaç için kullanılmaktadır.
Uzaktan Öğretim
--------------------------------------------------------------------------------
Kamuoyunda yaygın adıyla açıköğretim olarak bilinen uzaktan öğretim
sistemi Türkiye’de yalnızca Anadolu Üniversitesinde uygulanmaktadır.
İktisat, İşletme ve Açıköğretim Fakültelerinde uygulanan bu sistem
bünyesinde 930 bine yakın öğrenciyi barındırmaktadır. Açıköğretim
sistemiyle eğitim alıp diploma sahibi olanların sayısı 650 bini
aşmıştır.
Anadolu Üniversitesi, "Uzaktan Öğretim" modeliyle yalnızca ülkemizdeki
öğrencilere değil, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki ve Batı
Avrupa’da yükseköğrenim görmek isteyen yurttaşlarımıza eğitim-öğretim
olanağı vermektedir. Üniversitede okumak isteyen öğrencilerin
isteklerine cevap vermenin yanı sıra, ülkemizin eğitim – öğretim
düzeyini daha da yükseltip, eğitimi yaygınlaştırmayı amaçlamaktadır.

Açıköğretim sistemi, sadece üniversite çağındaki gençlerimize değil;
daha önce yükseköğrenim görme fırsatı bulamamış olanlara, bir işte
çalışıp da örgün öğretimi izleme olanağı bulamayanlara, ön lisans
diploması olan ve bunu lisans derecesine yükseltmek isteyenlere de
olanak yaratmaktadır.

Açıköğretim sisteminde derslerin yürütülmesi sırasında, basılı ders
malzemeleri ve televizyon yayınlarından yararlanmanın ötesinde,
internet, bilgisayar destekli eğitim, telekonferans gibi gelişmiş
teknolojileri kullanarak öğrencilerin de bu teknolojilere uyumunu
sağlama, bu teknolojileri öğretme ve teknolojik etkileşim yaratma
çabası içindedir. Ayrıca uygun bulunan bölgelerde akademik danışmanlık
ve uygulama hizmetleri (yüz yüze eğitim) de verilmektedir.

Açıköğretim Fakültesi bünyesinde Microsoft firması işbirliği yapılarak
uygulanan “Bilgi Yönetimi Programı” internet üzerinden
gerçekleştirilmektedir. Bu program kendi alanında ülkemizde uygulanan
ilk ve tek programdır.

Uzaktan öğretim sisteminde eğitim veren fakültelerden mezun olanlar,
benzer eğitim veren örgün fakültelerden mezun olanlarla eşdeğer haklara
sahiptir.

Sınavsız İkinci Üniversite
--------------------------------------------------------------------------------
Herhangi bir üniversitenin örgün bölümlerinde okuyan öğrenciler ve
örgün eğitim mezunları, gerekli koşulları yerine getirerek Öğrenci
Seçme Sınavı (ÖSS)’na tekrar girmeden, aynı zamanda Anadolu
Üniversitesinin uzaktan eğitim veren Açıköğretim, İktisat ve İşletme
Fakültelerinin lisans ve ön lisans programlarına da kayıt yaptırarak
farklı bir alanda kendilerini geliştirme fırsatı bulmaktadır.
Yükseköğretim kurumlarının herhangi bir örgün Meslek Yüksekokulu
programlarında kayıtlı öğrenciler ile bu programlardan mezun olanlar
ise istedikleri takdirde, okumakta veya mezun oldukları alanlarda
olmamak üzere Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi

Ev İdaresi,
Sosyal Bilimler,
Halkla İlişkiler,
Yerel Yönetimler,
Dış Ticaret,
Muhasebe,
Turizm ve Otel İşletmeciliği,
Bankacılık ve Sigortacılık,
Büro Yönetimi ve Sekreterlik,
Sağlık Kurumları İşletmeciliği,
İlahiyat,
Laborant ve Veteriner Sağlık Önlisans,
Tarım Önlisans,
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi
programlarının birinci sınıfına;
Yükseköğretim kurumlarının herhangi bir örgün lisans programlarında
kayıtlı öğrenciler ile bu programlardan mezun olanlar ise istedikleri
takdirde, okumakta veya mezun oldukları alanlarda olmamak üzere

Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesinin
İktisat,
Maliye,
Kamu Yönetimi,
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri,
bölümlerinden birine,
İşletme Fakültesinin İşletme Bölümüne veya
Açıköğretim Fakültesi önlisans programlarının birinci sınıfına başvurabilirler.


AÇIK YÜKSEKÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ

--------------------------------------------------------------------------------
Madde 1- 2547 sayılı Kanunun 12. maddesinin d ve f fıkraları ile 43.
maddesinin c fıkrası gereğince üniversitelerde yapılacak açık
yükseköğretim bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.
Madde 2- Açık yükseköğretim;

A) Anadolu Üniversitesinde merkezi açık yükseköğretim
B) Diğer üniversitelerde açık yükseköğretim.

olmak üzere iki farklı ortamda sürdürülür.

Madde 3- Merkezi açık yükseköğretim 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname
ile Anadolu Üniversitesinde kurulan Açıköğretim Fakültesinde ülke
çapında sürdürülür. Bu tür açık öğretimin hangi alanlarda sürdürüleceği
üniversitenin önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından
kararlaştırılır.

Madde 4- Üniversitelerde herhangi bir öğretim programında açık öğretim
yapılmasına ilgili üniversitenin önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulu
tarafından karar verilir. Açık öğretimin öğrenci kapasitesi, sürdürülme
esasları, kullanılacak sistem ve gereç ilgili üniversitenin yetkili
organı tarafından tespit edilir.

Madde 5- Bir yükseköğretim kurumunda açık öğretime uygulanacak öğretim
programları örgün öğretimde uygulananların kapsam olarak aynıdır.

Madde 6- Açık öğretim yapılan öğretim programlarına öğrenci kabulü o
üniversitelerin lisans kademesi öğretim ve sınav yönetmeliği
hükümlerine göre olur.

Madde 7- Öğrencilere, öğrenci disiplin yönetmeliği ile lisans kademesi
öğretim ve sınav yönetmeliğinin, derslere devam zorunluluğu dışındaki,
bütün hükümleri aynen uygulanır.

Madde 8- Açık öğretimde, imkanlar ölçüsünde,

a) Basılı eğitim araçları, kaset, video, teyp, band ve film,

b) Radyo ve televizyon,

c) Danışman gözetiminde toplu tartışma; ve benzeri gereç ve sistemlerden yararlanılır.

Madde 9- Öğrencilere zaman zaman eğitimin etkinliğini artırmak için test ve değerlendirme sistemleri uygulanabilir.

Madde 10- Merkezi açık öğretim dışındaki açık öğretimin yıl içi, yıl
sonu veya yarı yıl içi ve yarı yıl sonu sınavları aynı öğretim
programına tabi örgün öğretim öğrencileri ile aynı zamanda ve mümkün
olduğu takdirde aynı yerde yapılır.

Madde 11- Merkezi açıköğretim dışında, bir yükseköğretim kurumunda
örgün öğretim ile açık öğretim arasında aynı öğretim programında her
iki yönde geçişler, Yükseköğretim Kurumunun yetkili organı tarafından
karara bağlanır.

Madde 12- Açık öğretimde öğrencilerden bu öğretim için tespit edilen
harçlar dışında, gönderilen kitap, ses ve video kasetleri, slaytlar,
mektup, test, deney malzemesi ve benzeri gereçlerin depozito ve ulaşım
masrafları ile bunlara ilişkin gerekli ücretler ve bedeller Anadolu
Üniversitesinde “Açık Öğretim Fakültesinin” diğer üniversitelerde
üniversite veya ilgili birimin döner sermayesine gelir kaydedilir.

Madde 13- Açık öğretim öğrencileri ile aynı öğretim programına göre
örgün öğretim öğrencileri arasında öğrenci hakları bakımından fark
bulunmadığı gibi her iki yoldan mezun olanlar eşit hak ve yetkilere
sahip olurlar.

Madde 14- Açık öğretim öğrencileri, kitaplıklar ile planlanmış uygulama
görevini yerine getirecekleri alanlar dışında, örgün öğretimin fiziksel
imkânlarından yararlanamazlar.

Madde 15- Açık öğretim yapılan her birimde açık öğretim öğrenci işleri
ile görevli bir büro kurulur. Merkezi açık öğretim hizmetleri ile
yükümlü Anadolu Üniversitesi yurt düzeyinde gereken bölgelerde özel
büro ve rehberlik merkezleri açabilir.


Geçici Madde- Merkezi açıköğretim hariç, 1982 - 1983 öğretim yılında
açıköğretim yapan kurumlarda ilk yarı yılın sonuna kadar mevcut ve yeni
kayıt olan öğrenciler açık ve örgün öğretim yollarından birini tercih
edebilirler.

Madde 16- Bu Yönetemelik yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 17- Bu Yönetmelik üniversite rektörleri tarafından yürütülür.


ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
AÇIKÖĞRETİM SİSTEMİNE GÖRE ÖĞRETİM YAPAN FAKÜLTELERİN KREDİLİ
SİSTEME DAYALI ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ


--------------------------------------------------------------------------------

Amaç ve Kapsam

Madde 1- (Değişik: R.G.) 19/10/2001-24558)

Bu Yönetmeliğin amacı, açıköğretim sistemine göre öğretim yapan ve
kredili sistemi kullanan programların öğretim ve sınavlarında
uygulanacak kuralları belirlemektir.

Tanımlar

Madde 2- Bu Yönetmelikte “fakülte”; İktisat, İşletme veya Açıköğretim Fakültesini ifade eder.

Öğretim Esasları

Madde 3- (Değişik: R.G.) 19/10/2001-24558)

Bu Yönetmelikle düzenlenen kredili sistemin hangi programlara
uygulanacağı ilgili fakülte kurulu kararı ve Senatonun onayı ile
belirlenir.

Madde 4- Dersler; teorik derslerden, uygulamalardan (Atölye,
laboratuvar, staj, uygulama çalışmaları ve benzeri) ve uygulamalı
derslerden oluşur. Dersler, yıl esasına göre düzenlenir.

Madde 5- Dersler, açıköğretim sistemine göre yürütülür. Ancak gerekirse
bazı dersler örgün veya iletişim ve bilgi teknolojilerine dayalı olarak
düzenlenebilir. Dersler, teorik ve uygulama saatleri, kredi değerleri,
ön koşulları ve yıllara göre dağılımı Fakülte Kurulu kararı ve
Senatonun onayı ile belirlenir.

(Değişik:RG-16/06/2003-25140) Uygulamaların ve stajların nerede
yapılacağına ilişkin esaslara fakülte yönetim kurulu karar verir.

Kayıt ve Kayıt Yenileme

Madde 6- Öğrenciler, her öğretim yılı başında Üniversite Yönetim
Kurulunun koyacağı genel ilkeler çerçevesinde ve Fakülte Yönetim
Kurulunun belirleyeceği esas ve süreler içerisinde kayıtlarını
yaptırmak veya yenilemek zorundadır. Kayıt ve kayıt yenileme sırasında
belirlenen esasların tamamına uymayan veya katkı payı ile öğretim
giderlerini ödemeyen öğrencinin kaydı yapılmaz veya yenilenmez. Kaydını
yenilemeyen öğrenciler, o öğretim yılında sınavlara giremez ve
öğrencilik haklarından yararlanamaz. Bu öğrencilerin öğrenimlerine
devam edebilmeleri için izleyen öğretim yılında kayıtlarını
yenilemeleri gerekir.

Madde 7- Anadolu Üniversitesinde açıköğretim sistemine göre öğretim
yapan fakültelere kayıtlı iken, Öğrenci Seçme Sınavına girerek bu
sisteme göre öğretim yapan fakültelere yeniden yerleştirilen
öğrenciler, eski kayıtlarını sildirmeden kayıt yaptırmaları halinde,
hangi sınıfta olurlarsa olsunlar, önceki kayıtları silinir ve yeni
yaptırdıkları kayıt geçerli sayılır. Bu öğrenciler eski kayıtları için
hiçbir hak iddia edemez.

Madde 8- (Değişik birinci fıkra:RG-16/06/2003-25140) Seçmeli ders
olmayan sınıflarda, yeni kayıt olmuş veya kaydını yeniletmiş
öğrencilerin derslere kaydı doğrudan Dekanlıkça yapılır. Ders veya ders
grubu seçilmesi gereken sınıflarda, derslere kayıt öğrenciler
tarafından gerçekleştirilir. Bir alt sınıftan başarısız dersi olan
öğrenciler, bulundukları sınıfın üstündeki sınıflardan ders alamaz.
Bulunduğu sınıftaki derslerin en çok ikisinden başarısız olanlar, bir
üst sınıfın derslerine kaydedilir, başarısız ders sayısı ikiden fazla
olanlara üst sınıflardan ders verilmez.

Programdan kaldırılan derslerin yerine hangi derslerin alınacağı veya tekrarlanacağına Fakülte Kurulu karar verir.

Başarısız olunulan seçmeli bir ders veya ders grubunun yerine başka bir
seçmeli ders veya ders grubu Fakülte Yönetim Kurulunun belirlediği
esaslar dahilinde alınabilir.

Devam Zorunluluğu

Madde 9- Uygulamalara, stajlara, örgün veya iletişim ve bilgi
teknolojilerine dayalı olarak verilen derslere devam zorunluluğu
vardır. Bunlara devam esasları Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenir.
Senatoca belirlenen haklı ve geçerli nedenlerle bile olsa, belirlenen
devam koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler, bu ders veya
uygulamalardan başarısız sayılır ve yıl sonu ve bütünleme sınavlarına
giremez.

Sınavlar

Madde 10- Bu programlarda, her ders için en az bir ara sınav, bir yıl
sonu ve bir bütünleme sınavı yapılır. Ayrıca, yıl boyunca kısa sınav,
ödev gibi değerlendirmeler yapılabilir. Sınavlar yazılı ve sözlü
olabilir. Yıl içi sınav ve değerlendirmelerin sayısı Fakülte Kurulunca
belirlenir.

Madde 11- Öğrenciler sınavlarda aşağıdaki kurallara uymak zorundadır:

a) Öğrenciler, sınava girebilmek için kendilerinden istenen belgeleri
yanlarında bulundurmak ve görevlilerce istendiğinde göstermek
zorundadır. Kendisini tanıtıcı yeterli özel kimlik belgesi ve öğrenci
kimlik kartı olmayanlar sınava giremez. Aksi halde sınavları Dekan
tarafından geçersiz sayılır.

b) Öğrenciler, Sınava Giriş Belgesinde gösterilen sınav ili, bina,
salon, sıra, sınav tarihi ve saatinde sınavlara girmek zorundadır. Aksi
takdirde sınavları Dekan tarafından geçersiz sayılır.

c) Sınav kurallarını, düzenini ve işleyişini bozan, sınavın yapılmasını
geciktiren veya engelleyen, sınav görevlilerine hakaret eden, sınav
salonunu kendilerine duyurulan süreden önce terk eden, sınav
görevlilerinin sınavla ilgili düzenlemelerini reddeden öğrencilerin
sınavları, sınav görevlilerince salon tutanağında belirtilmesi
koşuluyla Dekan tarafından geçersiz sayılır.

d) Sınav sırasında kopya çeken, çekmeye girişen, kopya veren, kopya
alan, kopya yapılmasına yardım edenlerin sınavları; sınav
görevlilerince düzenlenen salon sınav tutanaklarına, görevlendirilen il
sınav gözlemcileri raporlarına veya Bilgisayar Araştırma ve Uygulama
Merkezinin bilgisayar taraması sonucu verdiği raporlara dayanılarak,
Dekan tarafından geçersiz sayılır. Sınav görevlileri kopya çekmeye,
vermeye, almaya kalkışanları uyarmak zorunda değildir.

e) Öğrenciler, sınavlarda kendilerine verilen cevap kağıtlarını usulüne
uygun olarak işaretlemek zorundadır. Bir derse ait cevaplar, cevap
kağıdında bir başka derse ait sütuna işaretlendiği takdirde Dekanlıkça
düzeltme yapılmaz.

f) Sınavlarda uygulanacak kurallar, öğrencilerin yanlarında
bulundurması veya bulundurmaması gereken araç ve donanım, Fakülte
Yönetim Kurulunca belirlenir. Yasaklanan araç ve donanımı yanında
bulunduranlar, bu araç ve donanımı sınavdan önce sınav sorumlusuna
teslim ettikleri takdirde sınava girebilir. Aksi takdirde sınavları
Dekan tarafından geçersiz sayılır.

Madde 12- Herhangi bir nedenle sınavları geçersiz sayılan öğrenciler,
bu ders veya derslerden sıfır almış kabul edilir. Kopya nedeniyle
sınavları geçersiz sayılan öğrenciler, kopya olayının gerçekleştiği
sınav dönemini izleyen ilk sınav döneminde hiç bir dersin sınavına
giremez.



Değerlendirme

Madde 13- Sınavlarda değerlendirmeler 100 üzerinden yapılır. Başarı
notu, yıl içi notları ile yıl sonu veya bütünleme sınav notunun
katkılarıyla hesaplanır. Yıl içi notları; ara sınavlara, kısa
sınavlara, ödevlere ve uygulamalı çalışmalara verilen notlardan oluşur.

Madde 14- Her ders için yıl içi ve yıl sonu değerlendirmelerinin türü
ve başarı notuna katkı oranları Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenir.

Madde 15- Senatoca belirlenen haklı ve geçerli nedenler dahil her ne
sebeple olursa olsun, sınavlara katılmayan öğrenciler için telafi
sınavı açılmaz. Öğrenciler katılmadıkları sınavlardan sıfır almış kabul
edilir.

Madde 16- Başarı notu, Senatoca belirlenen formüllere göre harf notuna çevrilir. Harf notları ve katsayıları şunlardır:

Harf Notu Katsayı

AA 4,0

AB 3,7

BA 3,3

BB 3,0

BC 2,7

CB 2,3

CC 2,0

CD 1,7

DC 1,3

DD 1,0

FF 0,0

Bir dersten CC veya üstünde not alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır;
FF alan o dersi başaramamış sayılır. CD, DC ve DD alınan dersler,
öğrencinin genel not ortalaması 2.00 ve üzerinde ise başarılmış, 2.00
nin altında ise başarılmamış sayılır.

Ayrıca aşağıdaki harf notları da kullanılabilir.

(Mülga fıkra:RG-16/06/2003-25140)

DZ (Devamsız) notu, devam koşulu olan derslerde bu koşulu sağlamayan
öğrencilere verilir. Bu öğrenciler yıl sonu ve bütünleme sınavlarına
alınmazlar. DZ notu, FF notu ile eşdeğerdir.

Madde 17- (Değişik:RG-16/06/2003-25140)

Öğrencilerin başarı durumu “genel not ortalaması (GNO)” ile belirlenir.
Genel not ortalamasının hesaplanmasında öğrencinin FF ve DZ aldığı
dersler dikkate alınmaz. Genel not ortalaması, öğrencinin almış olduğu
bütün dersler için, ortalama hesabına katılan her dersin kredi değeri
ile o dersten alınan harf notunun katsayısı çarpılarak bulunan
değerlerin toplamının, bu derslerin toplam kredi değerine bölünmesiyle
hesaplanır. Anadolu Üniversitesine devam ederken program değiştiren
öğrencilerin genel not ortalamasının hesaplanmasında, önceki programda
almış oldukları derslerden sadece ilgili fakülte yönetim kurulu
kararıyla uygun görülenlerin notları dikkate alınır. Genel not
ortalaması hesaplanırken, tekrar edilen ders bulunması halinde bu
dersten alınan en son harf notu; seçmeli bir ders yerine, başka bir
dersin tekrarlanması durumunda ise en son alınan dersin kredisi ve harf
notu dikkate alınır. Genel not ortalaması, virgülden sonra iki
basamaklı sayıya yuvarlanarak gösterilir.

Madde 18- (Değişik:RG-16/06/2003-25140)

Yıl sonu sınavlarından sonra öğrencilerin genel not ortalamaları
hesaplanır. Genel not ortalaması 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler FF
aldıkları derslerden bütünleme sınavına girer. Genel not ortalaması
2.00 nin altında olan öğrenciler, o yıl CC nin altında not aldıkları
bütün derslerden bütünleme sınavına girer. Bütünleme sınavlarından
sonra öğrencilerin genel not ortalamaları tekrar hesaplanır. Genel not
ortalaması 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler FF aldıkları dersleri bütün
gerekleriyle tekrar eder. Genel not ortalaması 2.00 nin altında olan
öğrenciler, o yıl bütünleme sınavında CC nin altında not aldıkları
dersleri bütün gerekleriyle tekrar eder.

Madde 19-(Değişik birinci fıkra:RG-16/06/2003-25140) Son sınıf
öğrencileri, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla, diploma
almaya hak kazanmalarından itibaren bir ay içinde bir dilekçe ile
başvurarak son iki sınıfın derslerinden istediklerini, daha önce
başarmış olsalar bile, tekrar alabilir. Bu öğrencilerin diplomaları
kendilerine kesinlikle verilmez ve dilekçeleriyle birlikte iptal
edilmek üzere dekanlığa gönderilir. Bu öğrenciler tekrar aldıkları
derslerin bütün gereklerini yerine getirmek zorundadır. Bu durumda son
alınan not geçerli olur. Bu öğrencilere, tekrar derslerinde başarısız
olmaları veya genel not ortalamalarını 2.00 nin altına düşürmeleri
halinde, 18 inci madde uygulanır ve diplomaları ancak 22 nci maddedeki
koşulları yeniden sağladıklarında verilir.

Madde 20- Sınavların değerlendirilmesi, notların kaydı, çizelgelere
geçirilmesi, saklanması, öğrenci kütüklerine yazımı ve öğrencilere
duyurulmasında bilgi işlem yöntemleri kullanılır. Sınav sonuçları
duyuruluncaya kadar hiçbir surette açıklanmaz. Duyurulan sınav
sonuçları kesin olup, itiraz edilemez.

Öğrenim Süresi

Madde 21- Öğrenciler, kayıt yaptırdıkları yıldan başlamak üzere
önlisans için dört, lisans için yedi yıl süreyle öğrencilik haklarından
yararlanabilir. Öğrenciler kayıt yenilemedikleri yılda öğrencilik
haklarından yararlanamaz, ancak kayıt yenilemedikleri öğretim yılları
dört ve yedi yıllık öğretim süresinin hesabına katılır. Öğrenciler,
sınav hakkı dışındaki öğrencilik haklarından yararlanmamak kaydıyla
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 44 üncü maddesindeki sürelerle
kısıtlı değildir. Ancak bazı özel programlar süreli olabilir. Bu
programlara kayıtlı öğrencilerin öğrenim süreleri program süresiyle
sınırlıdır. Kapatılan programlara kayıtlı öğrencilere ise Fakülte
Kurulunca mezun olmaları için uygun bir süre tanınır. Bu süre sonunda
mezun olamayan öğrencilerin ilişkileri kesilir veya mümkünse Fakülte
Kurulunca belirlenen bir programa yine bu Kurulca belirlenen koşullarla
intibakları yapılır.

Diploma

Madde 22- Bir öğrencinin kaydolduğu programı başarıyla bitirebilmesi
için genel not ortalamasının en az 2.00 ve almış olduğu her dersin harf
notunun en az DD olması ve öğrencinin Fakültenin öngördüğü diğer
koşulları sağlamış olması gerekir. Programı başarıyla bitiren öğrenciye
kayıtlı olduğu programın lisans veya önlisans diploması verilir. Lisans
programına kayıtlı bir öğrenci isterse ilk iki sınıfın derslerini
başarmış ve 2.00 genel not ortalamasını tutturmuş ise, kaydını
sildirmiş olmak koşuluyla, önlisans diploması alabilir.

Madde 23- Mezuniyet notu diplomaya yazılmaz. Her mezuna diploma ile
birlikte almış olduğu dersler ve başarı notlarını gösteren bir not
durum belgesi verilir.

Kayıt Silme

Madde 24- Öğrencilerin kaydı, aşağıdaki hallerde silinir:

a)Kayıt sildirmek üzere yazılı istekte bulunması,

b)İki yıl üst üste kaydını yenilememesi,

c)Süreli programlardaki süreler sonunda öğrencinin mezun olamaması,

d)Basit şizofreni, paranoid şizofreni, dissosiatif sendrom, borderline
gibi ruhsal bozukluk nedeniyle tüm öğretim süresi içinde devamsızlığı
iki yılı aşan öğrencilerin hakkında yeniden sağlık kurulu raporu
alınmak ve Fakülte Yönetim Kurulunca incelenmek koşuluyla,
öğrenimlerine devam edemeyeceklerine dair karar alınması.

Kredi Transferi

Madde 25- Öğrenciler, en çok son 10 akademik yıl içinde Anadolu
Üniversitesinden alıp da başarmış oldukları derslerden ilk kayıt süresi
içerisinde kredi transferi isteğinde bulunabilir. Bunun için,
dilekçelerinde almış oldukları hangi ders veya dersleri, hangi derse

karşılık transfer etmek istediklerini açıkça belirtmiş olmaları
gerekir. Öğrenciler, kredi transferi yaparken daha önce aldıkları
birden fazla dersi bir derse karşılık gösterebilir. Bu istekleri
Fakülte Yönetim Kurulunca aşağıdaki esaslar dahilinde karara bağlanır.

a)Öğrencinin dersleri bire bir eşleşiyorsa doğrudan intibakı yapılır ve
notları mutlak sistemde ise aşağıdaki tablo kullanılarak harf notuna
dönüştürülür.



Mutlak Sistemde Kredili Sistemde

Not Aralığı Harf Notu

84 - 100 AA 4,00

77 - 83 AB 3,70

71 - 76 BA 3,30

66 - 70 BB 3,00

61 - 65 BC 2,70

56 - 60 CB 2,30

50 - 55 CC 2,00

46 - 49 CD 1,70

40 - 45 DC 1,30

33 - 39 DD 1,00

0 - 32 FF 0,00

b)Öğrencinin birden fazla dersi bir derse eşleştiriliyorsa:

1. Bu derslerin notları mutlak sistemde ise önce derslerin kredileri
kullanılarak başarı notlarının ağırlıklı ortalaması hesaplanır, sonra
bu maddenin (a) bendindeki tablo kullanılarak harf notu bulunur.

2. Bu derslerin bazılarının notu mutlak sistemde bazılarının notu
kredili sistemde ise, önce mutlak sistemdeki notlar bu maddenin (a)
bendindeki tablo kullanılarak harf notuna dönüştürülür, sonra derslerin
kredileri ve harf notlarının katsayıları kullanılarak ağırlıklı
ortalama hesaplanıp en yakın katsayıya karşılık gelen harf notu bulunur.

3. Bu derslerin hepsinin notları kredili sistemde ise derslerin kredisi
ve harf notlarının katsayıları kullanılarak ağırlıklı ortalama
hesaplanıp, en yakın katsayıya karşılık gelen harf notu bulunur.

Yatay Geçiş

Madde 26- Öğrenciler, Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve
Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine
göre başka yükseköğretim kurumlarının eşdeğer eğitim programlarından
yatay geçiş yapabilir. Öğrencinin intibakı, geleceği programın
derslerinin tamamını başarmış olduğu sınıfın bir üstüne yapılır ve
geldiği sınıf ve üstünden ders muafiyeti tanınmaz.

Lisans Öğrenimine Hazırlık

Madde 27- Farklı alanlardan dikey geçiş yapan öğrencilere Fakülte
Kurulunca kararlaştırılan Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı
uygulanır. Öğrencinin bu programı başarıyla bitirebilmesi için genel
not ortalamasının en az 2.00 ve her dersin notunun da en az DD olması
gerekir.

Ek Madde 1- (Ek:RG-30/01/2003-25009)

İlk kez eğitim gördüğü sınıfta bütün derslerini başaran ve o öğretim
yılına ait not ortlaması 3,50 veya üzeri olanlar “Yüksek Onur
Öğrencisi”, not ortalaması 3,00 ile 3,49 arasında olanlar “Onur
Öğrencisi” sayılır. Ancak disiplin cezası alan öğrenciler belirtilen
not ortalamalarını sağlasalar bile “Yüksek Onur Öğrencisi” veya “Onur
Öğrencisi” sayılmaz.

Ek Madde 2- (Ek:RG-30/01/2003-25009; Değişik:RG-16/06/2003-25140)

Genel not ortalaması 3,50 veya üzeri olanlar “Yüksek Onur Öğrencisi”,
genel not ortalaması 3,00 ile 3,49 arasında olanlar “Onur Öğrencisi”
olarak mezun olur. Ancak, disiplin cezası alan öğrenciler belirtilen
genel not ortalamasını sağlasalar bile “Yüksek Onur Öğrencisi” veya
“Onur Öğrencisi” olarak mezun olamaz.

Ek Madde 3- (Ek: RG-16/06/2003-25140). Bu Yönetmeliğin uygulanmasına
karar verilen programların öğrencilerinin genel not ortalamaları,
öğrencilerin bu Yönetmeliğe tabi olduktan sonraki harf notları dikkate
alınarak hesaplanır ve öğrencilerden, daha önce almış oldukları notları
dikkate alınmadan, bundan sonraki yıllarda 2.00 genel not ortalamasını
sağlamaları istenir.

Ancak bu öğrencilerin mezuniyet ortalamaları, daha önceki Yönetmeliğe
göre başarmış oldukları derslerin notları 25 inci maddedeki tablo
kullanılarak kredili sistemdeki harf notlarına dönüştürüldükten sonra
hesaplanır.

Geçici Hükümler

Geçici Madde 1- ( Mülga: RG-16/06/2003-25140).

Yürürlük

Madde 28- Bu Yönetmelik 2001-2002 öğretim yılından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 29- Bu Yönetmelik hükümlerini Anadolu Üniversitesi Rektörü yürütür.

Açıköğretim Sistemine Göre Öğretim Yapan Fakltelerin Batı Avrupa
Programlarında Başarı Notunun Harf Notuna Çevrilmesi İle İlgili Senato
Kararı (12/06/2001-6/8 sayılı)

Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakltelerin Batı Avrupa
Programlarında başarı notunun harf notuna çevrilmesi aşağıdaki esaslara
göre yapılır:

1. Yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyenler ve girip de sıfır
alanlar hariç, her dersin sınıf ortalaması A ve standart sapması S
hesaplanır.

2. m = 2,21 olmak üzere aşağıdaki formüller kullanılarak her ders için
harf notlarının alt sınırları, virgülden sonra iki basamağa kadar
belirlenir.

NDD = ( 3A - 7 mS + 500)/13
NDC = ( 4A - 5 mS + 450)/13
NCD = ( 5A - 3 mS + 400)/13
NCC = ( 6A - mS + 350)/13
NCB = ( 7A + mS + 300)/13
NBC = ( 8A + 3 mS + 250)/13
NBB = ( 9A + 5 mS + 200)/13
NBA = ( 10A + 7 mS + 150)/13
NAB = ( 11A + 9 mS + 100)/13
NAA = ( 12A + 11 mS + 50)/13

3. Öğrencinin o dersteki not ortalaması BN aşağıdaki ifadelerden
hangisini sağlıyorsa, öğrenciye ona karşılık gelen harf notu verilir.

0 <= BN < NDD ise FF
NDD <= BN < NDC ise DD
NDC <= BN < NCD ise DC
NCD <= BN < NCC ise CD
NCC <= BN < NCB ise CC
NCB <= BN < NBC ise CB
NBC <= BN < NBB ise BC
NBB <= BN < NBA ise BB
NBA <= BN < NAB ise BA
NAB <= BN < NAA ise AB
NAA <= BN ? 100 ise AA

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.bilgitim.forum.st
 
Açık Öğretim Nedir? Ne Ne Zaman Yapılır Alınır Hepsi burada Ayrı Konu Açmayın
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» PROGRAMLAR ( Eğitim - Öğretim) BÖLÜMÜNE KONU AÇMADAN ÖNCE OKUYUNUZ
» Gökçe Kırgız - Kalbime Gömerim O Zaman
» Konu açacaklar okusun.
» Destan Nedir/Çeşitleri Nelerdir
» Vip Nedir ? Ne Özellikler Vardır ? Ücretlimidir ?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BilgiTim PαyŁaştıkçα ÇoğαŁαИ Tεk BiŁgi İçiŋ.. :: ! ! Eğitim Ve Öğretim ! ! :: Açıköğretim İle İlgili Herşey-
Buraya geçin: